The beloved country

I live in the beautiful country…
Despite no winter or autumn…

There are many cultures…
Beliefs and languages …
From Sabang to Merauke…

That make more colorful…
The sky of Indonesia…

Even if many disaster…
Injustice, poverty and unemployment…
I always love Indonesia…

That is how the land lies….
Although I am only the man in the street
I always proud with my homeland…

At least as a blogger…
I share a story…
I pray for happiness n glory…
The one n only…
The beloved country.

# Synopsis : bicara soal rasa nasionalisme bukan hanya tentang salah dan benar, tapi juga apa yang telah kita berikan untuk tanah air tercinta :)
# idioms :
that is how the land lies = begitulah adanya
the man in the street = orang biasa/rakyat biasa

29 comments:

Annesya said...

MEEERDEKAAAAAAAAA!!!!! :DD

diniehz said...

There will always be a big hope to rebuild our country better, Insha Allah :D

Aulawi Ahmad said...

@Anne : sudah lama klu merdeka hehehehe
@diniehz : yes, insya Allah :D

Ninda Rahadi said...

we live at same country :D

Popi said...

right or wrong, this is my country. isn't it?

Sang Cerpenis bercerita said...

apa kabar?

Master Software Mobile said...

Kunjungan perdana sobat.

yadi said...

salam kenal

cik awi said...

ikutan nyimak saja salam merdeka..

Petro Neagu said...

Hi,

Just to let you know I've mentioned you for a Lovely Blogger Award to show my appreciation to you and your blog. Please check the award at http://theseamanmom.blogspot.com/2012/04/lovely-blogger-award.html

obat kolesterol said...

Indonesia Merdeka!!!!!

H. Nizam said...

They say that right or wrong Indonesia will always be our country.

Aulawi Ahmad said...

@ H. Nizam : That is call a " consequence" hehe
@OK : ini bukan tentang kemerdekaan, tapi nasionalisme :)
@Petro : tq very much, I will post it as soon as possible :)
@Cik : salam balik kalau gitu :)
@Yadi : salam kenal balik
@Ms : tq :)
@Popi : maybe ;)
@Anyin : yes of course :)

Clara Canceriana said...

dan, selalu mjd negara homey, yang ngangenin apa pun alasannya~

socafahreza's blog said...

there's always hope..
let's built this country to be better :)

Blog Keperawatan said...

Mencoba memahami sahabat.
Maklum bahasa inggrisnya saya kerepotan nih...

rosi said...

happy earth day, brother
keep green our country yah ;P

Annesya said...

woooo headernyaaaa kenapa kenapa kenapa so unyuuuu... baru nikah tha mas? ihik ihik...

cendrawasih said...

Mungkin benar dan salah dalam bernegara tergantung dalam penilaian siapanya ya, Pangeran Diponegoro kita anggap Pahlawan, tapi Orang Belanda saat itu menilai dia adalah Pemberontak... hehehe

NURA said...

asalamualaikum
I like "there are many cultures beliefs and languages from sabang to merouke that make more colorful the sky of Indonesia.

Ninda Rahadi said...

pertanyaan yg sama dengan yg dilontarkan annesya hahaha :D

Annesya said...

maak ninda: iya kali ya mak, mas aulawi baru nikah kali ya maak. ihik ihik (gosip maker beraksi)*kabur

tablet pc said...

one of beautifull country in the world

Aulawi Ahmad said...

@TPC : yes, the most beautiful for me hehe
@Anne :kalau nikah belum, nungguin kamu yang kabur sebelum kulamar wkwkwkwkw
@Anyin : hehehehe amiiiiiin
@Nura : tq mbak :)
@Achen : iya betul sekali bro, tgtg apa yg dirasakan :D, tapi bagi kita sudah konsekuensi tuk membela walaupun salah hehehe
@Rosi : happy earth day too hehehe
@Soca : yes I agree with U :D
@keperawatan : tq dah mampir ya :D
@CC : betul sekali :)

Annesya said...

haiya apa gunanya main sugesti kalau ga maksa... ihik ihik... :3

prima said...

wooww . . terharu nih . . that its how the land lies

Aulawi Ahmad said...

@anne : sebenernya jgn dipaksa tapi dihayati :P
@Prima : yes it's true :)

Elsa said...

hehehee
sekacau kacaunya Indonesia...

kalo udah tinggal minimal seminggu aja di negara lain, pasti kangeeeeeeeeeeeeeeeeeeeen pol sama indonesia deh

Aulawi Ahmad said...

@Elsa : itulah hebatnya tanah air kita hehe, btw kalau gak ketemu aku seminggu apa akan kangen pol juga hihihihi

Share/Bookmark

Related Post