The True Love (Ainun & Habibie)

A love story...
A pair of beloved...
Ainun and Habibie...

The true story...
That proved...
If the true love was exist..

The true love...
That was so lovely...

How beautiful...
Their togetherness...
That was unlimited...
By the distance and time...

How beautiful...
Their sincerity...
In understood and appreciated...
The imperfections...

And...
How beautiful...
Their loyalty...
To always be there...
When joy and sorrow...

Such was the true love...
That will be everlasting...
Until the angel of death came.

# Bon voyage Mrs. Ainun Habibie, we will be always miss you...

40 comments:

Sang Cerpenis bercerita said...

sungguh cinta yg abadi ya

inge / cyber dreamer said...

bener2 cinta yang abadi...
ikut sedih, terlebih pas eyang Habibie nangis pas tabur bunga... Hikz

Abdul Malyk said...

cinta yg abadi..
tak terpisahkan oleh waktu..

turut berduka cita untuk kepergian ibu ainun habibie..

Lilah said...

So sweet...indahnya sang true love ini..semoga kita bs demikian, menjaga sang cinta..

shidiq OPEN MIND said...

cinta abadi tak lekang oleh waktu, tak terpisah oleh tempat...selalu ada di hati setiap insan...

jumpa lagi...laga gak muncul...

Aulawi Ahmad said...

@Shidiq :begitulah cinta :)
@Lilah : amiin :)
@Abdul : indahnya cinta :)
@Inge : luar biasa memang cinta mereka...
@Fanny :sungguh cinta yg sejati

mocca_chi said...

yah mpe kematian memisahkan yak, maniss

ajeng said...

Berharap kelak sayapun akan mengalami hal serupa..

anyindia said...

romantic couple ;)

Tour, Food, and Health said...

iya, lihat mereka berdua, hidup dalam ketenangan, umur panjang, saling mengasihi..moga yang pergi dapat tempat yang baik, yang ditinggalkan dapat tabah menjalani kehidupan selanjutnya...amiin..

Elsa said...

yup, aku tersentuh dengan keromantisan mereka...
bagaimana Habibie menemani Ainun 3 bulan lebih di RS... tanpa pernah meninggalkan RS..

bagaimana mereka adalah teman masa kecil
yang berhasil melalui 48tahun perkawinan dengan sungguh sungguh indah...

irinya akuu

Liza said...

Semoga arwah bu ainun mendapat tempat yang layak disisiNya. Amiin

IrfanPlay said...

hehehe...
semoga cinta saya juga akan seperti itu...
:D

Leader Street said...

selamat jalan buat mantan Ibu negara, yg ttp selalu disamping suami, moga cinta seperti itu akan tumbuh lebih subur lagi

Aulawi Ahmad said...

@Leader : amiiin
@Irfan : amiiin :)
@Liza : amin..
@Elsa : bisakah kita eh aku jg spt itu ya :)

catatan kecilku said...

Ternyata banyak orang yang salut dg kekuatan cinta antara Pak Habibi dan almarhumah....
Sungguh di tengah maraknya berita perceraian selebritis, kita mendapatkan setetes embun yg menyejukkan.

the others..h said...

Semoga saja kehidupan pernikahanku juga dapat spt beliau berdua.. Amin

Darin said...

amiiin..
semoga pak habibie diberi ketabahan.
tapi sungguh, mereka pasangan yang sejuk dipandang.

exort said...

kebayang ga sih Pak Habibie pertama kali kenal Bu Ainun itu waktu umur beliau 13 thn....fuiiihhhh awet banget ya

بوويل said...

Melihat beritanya memang begitulah adanya... duh, moga saja Almarhumah senang disana...

achen said...

Semoga yang koment disini mendapatkan true lovenya semua, kek Ainun_Habibie....

Aby Umy said...

selamat pagi kawan..
salam kenal dari http://aby-umy.blogspot.com/

kalau ade mase singgahlah ke blog saye,, :)

Sang Cerpenis bercerita said...

met berlibur aja.

Aulawi Ahmad said...

@Aby Umy : pagi juga kawan
@Achen : amin
@Buwel : amiiin, diluar benar atau tidaknya, gak salah jika kita berbaik sangka :)
@Exort : sungguh sebuah anugerah mendapatkan cinta spt itu bro :)
@Darin : betul2 :)
@the others : amiin
@Catatan : bukan sekedar embun mbak tapi hujan yg menyejukkan :)

Rosi Atmaja said...

nice description about true love...

Tukiran-MANAJEMEN EMOSI said...

kita memang sangat kehilangan sosoknya..namun percayalah..beliau adalah panutan semua wanita yang patuh kepada suami, lembut kepada anak, santun kepada semua...

Aby Umy said...

berkunjung lagi sob
hehe
pengen tu seperti mereka

abeng beng /arjopedal said...

itulah bukti kekuatan cinta antara Pak Habibi dan almarhumah semoga arwah ibu Habibi diterima disinya

AISHALIFE-LINE said...

semoga kisah cinta mereka bersambung di akhirat ya.

readhermind-dy said...

true love.. kisah cinta yg enak endingnya.

Aulawi Ahmad said...

@read : hmmm harus enak endingnya ya :)
@Aisha : amiiin
@Abeng : betul bro :)
@Aby : amiiin :)
@Tukiran : oke bro :)
@Rossy : tq :)
@Fanny : tq :)

ا شين said...

Mampirrrrrr.... :-)

buwel said...

Sama kek achen... mampirrrrrr...

Kang Sugeng said...

Semoga kisah cinta mereka bisa kita jadikan cnth. Cinta yg abadi, hanya maut yg mampu memisahkan.

inuel said...

semoga kelak aku punya cinta yang seperti mereka, amin!

maaf ms jarang mampir hehe

CLara said...

cinta mereka akhirnya terpisahkan oleh maut ya T_T
mengharukan

duhhh~ maap aku baru mampir lagi
belakangan tak sedang dalam mood sipp nih T^T

rannyrainy said...

cinta yang hanya dipisahkan oleh maut
patut dicontohii

Qori said...

memang indah ketika ada yang mendampingi kita ketika kita menghadapi kematian...
still loving until die.

Sang Cerpenis bercerita said...

bawain bakpao aja. baru pulang nih

Aulawi Ahmad said...

@fanny : tq, dari shoping ye hehehe
@Qori : yes of course bro :)
@Rany : harus :)
@Clara : iya, moga segera mood lagi ok :)
@Inuel : amiin
@Kang sugeng : iya kang :)
@Buwel & Achen : tq:)

Share/Bookmark

Related Post